Repenting


Ya Allah ya tuhanku
Kau berikanlah aku petunjuk hidayahMu
berikan aku kekuatan untuk menghadapi dugaanMu
Kau bukakan la pintu hatiku untuk lebih menyayangiMu Ya Allah

aku takut siksa yang Kau janjikan
aku takut dengan api neraka Mu Ya Allah
aku ingin sekali taat kepadaMu

jauhkan diri aku dari pekara yang mungkar
jauhkan aku dari pekara-pekara yang boleh menghancurkan imanku Ya Allah
jauhkan aku dari segala pekara yang boleh mengurangkan pahalaku Ya Allah

aku manusia yang sangat hina
aku manusia yang sangat zalim
aku manusia yang sangat kejam
aku manusia yang sangt tidak bermaruah
aku manusia yang tidak berhati perut
aku manusia yang pentingkan diri sendiri
aku manusia yang suka menunjuk-nunjuk
aku manusia yang sangat degil
aku manusia yang tidak pandai bersyukur dengan nikmatMu

dengan itu Ya Allah
kau tariklah nikmat yang kau berikan padaku
supaya aku sedar akan kewujudanMu
agar aku tidak terus hanyut dalam duniaku
supaya aku taat padamu
Kau tuhan yang pemurah, penyayang dan pengasihani
berikanlah aku cahaya petunjukMu
aku sedar semua kesilapanku
hanya padamu aku memohon dan meminta

Ya Allah Ya Tuhanku
yang maha pengasih, maha penyayang dan maha pengasihani
kau butakan mta aku supaya aku tidak melihat pekara-pekara jahil
kau bisukan mulutku supaya aku senyap tidak mengatakan keburukan orang lain
kau pekakkan telingaku agar aku tidak sibuk-sibuk mendengar buah mulut orang
kau cacatkan anggotaku supaya aku tidak berbuat jahat

Ya Allah Ya Tuhanku
hanya pada kau aku memohon keampunan dan memohon hidayah
amin

DOA Nabi Allah Yunus
"LAA ILAHA ILLA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTU MINALZHAALIMIIN"





ikhlas dari luahan hati seorang insan
yang keji dan hina
SITI NURUL AINNA

0 love bananas! nyuumyy: