Rintihan



Ya Allah,
Aku ingin mengadu kepadaMu,
Aku ingin bercerita kepadaMu,
Aku ingin meluahkannya kepadaMu,
Aku ingin berserah kepadaMu,

Ya Allah,
Adakah imanku seperti lilin?
Yang akan mencair apabila dibakar api kemaksiatan,
Adakah aku seperti pokok yang reput?
Yang sudah tidak dapat memberi manfaat kepada makhluk yang lain,
Adakah aku seperti batu yang keras?
Yang sudah tidak boleh ditegur dan dinasihati,
Ya Allah adakah aku seperti ini…?

Ya Allah,
Aku memohon kepada Mu,
Aku meminta kepda Mu,
Aku merayu kepada Mu,
Aku berhajat kepada Mu,

Ya Allah,
Berikanlah hidayah dan petunjukMu kepadaku,
Berikanlah aku keringanan dalam melakukan amal ibadah,
Berikanlah aku kekuatan untuk melawan hawa nafsuku,
Berikanlah aku kemudahan dalam setiap urusanku,
Berikanlah keberkatan, rahmat dan yang terbaik dalan diriku,

Amin.

0 love bananas! nyuumyy: