Lelaki Idaman Wanita

Assalamualaikum
GOOD MORNING!
its already 2.25am!
goossshh! nape enna tak tidur lagi nih -,-"
okay-okay jap lagi enna tidur okay!
isk!

i just want to share something here
especially to all my GIRLS :)
carilah lelaki yang mempunyai SIFAT-SIFAT berikut :



KUAT AMALAN AGAMANYA
Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.

AKHLAKNYA BAIK
iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.

TEGAS
mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.

AMANAH
tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.

TIDAK BOROS DAN TIDAK KEDEKUT
Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.


MENJAGA MATA
dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakap-cakap.

PERGAULAN TERBATAS
tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.

MEMPUNYAI RAKAN YANG BAIK
Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.

BERTANGGUNGJAWAB
Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.

WAJAH YANG TENANG
tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan.




till then,



14 love bananas! nyuumyy:

Anitadahahs said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

cik enna pisang!
setiap entri kamu pasti ada muka cumil kamu~
sgt nice lah kamu tidak bohsan!
siap ada gambar masjid tu. apakah mesej anda?haa..
neway mahu tambah satu lg fakta di situ, HUMOR itu penting. yeah! :)

fathiah said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

lelaki idaman malaya.. bukan senang untuk dicari. nak cari ke? or nak tunggu dia datang? :)

asfz lily said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

best entry ni :)
semoga enna jumpe lelaki yang diidamkan..
aminn (^__^)

Momma Mia said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

All the best to u too sis
Semoga berbahagia selalu

Un Phat Lee said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

apsal gua terasa nih? damn2. XD

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@ANITA : hah! itulah main purpose nape enna letak muka comel tuh, semoga blogger puji! eh x x..semoga blogger x bosan, ada khidmat nasihat lagi tau! haha
masjid tu means kita haruslah mementingkan agama.ceceh!
ohhh! HUMOR itu penting! betul betul!

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@FATHIAH : cara terbaik, baik kita tunggu, takut nanti salah pilih..uhuu

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@LILY : enna dah jumpa dah lelaki idaman itu dan berdoa agar dia mempunyai ciri-ciri begini :)

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@MIA : thank you mia!! amin XOXO

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@PHAT LEE : semoga awak dikalangan org begini.amin

Aretikz said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

InsyaAllah jumpa.. amin.. yang penting.. cari suami.. not boyfie :)

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@ARETIKZ : betul betul! cari suami begini :)

mRa said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

semoga mr prince aku begini. haaaa.. ^___^

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@MRA : amin! ^.^