Congkak Itu Game!


Assalamualaikum
and SELAMAT PAGI!
Okay!
harini enna tak nak UPDATE panjang lebar
JUST A SHORT ENTRY
very short one!
Enna just nak bagitahu yang enna ada HOBI baru!
iaitu bermain CONGKAK!!
yeaayyy!


there are some BENEFIT that you will get from it which are

SATU
kecekapan mengawal mata
kalau korang pemain handalan, korang mesti kira guli congkak dengan cepat 
tanpa dikesan oleh pihak lawan
kan kan?
kalau anda tidak CEKAP mengawal mata, pasti gerak geri anda dihidu oleh OPPONENT anda
pastu nanti pihak lawan pun kata
" kau main kira eh! "
kantoi sudah :P
haha :D

DUA
mengawal tahap kesabaran dan emosi
memang! tepat sangat dah tuh,
kalau kita tengok pihak lawan TIKAM guli kita banyak, mesti kita tak puas hati
pastu mula nak emo-emo
ini biasa berlaku okay!
haha








P/S : mak enna baru je belikan guli kat umah ni, makanya makin aktif la kami bermain :P
P/S/S : sapa nak BATTLE ngan enna, mai sini! enna JUARA KAMPUNG TURUN TEMURUN okay! :D

41 love bananas! nyuumyy:

nikadilafiziani said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

wahh. congkak memang awesome! siap ada rumah terbakar.

adrinaqamarina said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

a'a rumah terbakr smpai 3 best! tak ley gerak sgt. haha

suke maen dgn mama~ mama hebat!

syusye said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

kena cekap takut phak lawan maen tipu..kenkadang msuk guli 2 bjik 1 lubang..ha ha ha

Lyaa Suriany said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

feh lama tak layan congkak ni
asal maen je mesti kalah sbb tak de strategi
hehe

Cikbelog said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

baru je lawan congkak dengan cazen semalam dan saya kalah. :(

Syed Hilmi Syed Yahya said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

waa,,,bagus2..hobi yg sehat...cukup main sopan nye duduk,,,ank sapo ar nie,,,haha,,,,

Syazwana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

tak suka main dengan abg ipar.tangan dia besar penuh satu lubang congkak.pastuh nanti selalu main tipu sebab tak nampak dia letak buah congkak berapa.hahaha

KizZ said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

Hohoho..
Maen congkak tak ajak ya...hehe

Jom sini,
Kiz Garden

fathiah said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

dulu2 selalu maen ngn nenek... hahahahha.. nenek terer oooo

misz FaTiN said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

kecik2 dulu slalu maen congkak ngn nenek.. tp sekarg,, papan congkak 2 g mne.. xpat nak maen lg..huhu.. -_-

bantalbucuk said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

hehe..xsuka kalau main dengan abang2 kita..dorang suka main kira..kita pon main kira gak sebenarnye..tapi wat taktik mata cik enna tu.. hehe ;p

Mak Su said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

tak pandang belakang ker? tahniah masuk top 8 contest mimik muka menarik :)

Aqilah Nur said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

suka sgt. bila blk kg je, tu jela keje i. ngadap congkak.

miss_neeya said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

congkak mmg best

Ain Zulaikha said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

alooo dah lama tak main congkak.. hari tu last main congkak bulan 10.. hehehe

FarhanaFabulous said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

jom kite lawan ! yeah !

FarhanaFabulous said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

jom kite lawan ! yeah !

cikpuanhady said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

waa..dah lame tak main ngelat dengan guli2..wahahha..

enna ditag

http://myapeapeaje.blogspot.com/2010/12/50th-followers-give-away-by-cik-t-rex.html

Jom skodeng :Jom Promosi Blog Uols

ain dzaya said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

tringat kat citer jgn pandang blakang congkak 2
bezz gler wookkk!!!

http://aindzaya.blogspot.com/2010/12/aku-nak-kawin-mak.html

m!da BucHuxX said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

hehe. . .yeah betul kalau kira kena pandai main mata ou kalau main dgn dak2 tue dorang mulut2 bergerak tgan mengira konpem kira . .
kene pandai maen strategi ni. .hehe
HAHA . .yg kedua , paling tak tahan kena tikam. .sekali dea rembat . . .haduih . . . . .habih tu yg tak suka kumpul byak2 tue nanti rugi. .;)

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@nikadilafiziani : enna heran gak camne boleh terbakar umah sebab congkak, haha

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@adrinaqamarina : ahaha, tapi mmg x sangka la kan sampai 3 umah boleh terbakar, adesss

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@syusye : enna biasa buat!! ahaha tapi adik or abg enna sllu x perasan :P

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@Lyaa Suriany : lain kali awk kena main tipu sikit, baru boleh menang, lalala~

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@Cikbelog : awak perlukan lagi banyak trick baru boleh menang :D

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@Syed Hilmi Syed Yahya : xder sopannya duduk ni hah, terkangkang jugak, bersila, baring, semua gaya ada, haha

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@Syazwana : bahaha, awak pun kena la main tipu yang, haha

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@KizZ: enna nak ajak camne awka tahu kan yang? huaaa

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@fathiah : nama pun nenek awak! mmg pro la, haha

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@misz FaTiN : ahaha, ada la tu kot papannya dalam stor, mana tahu ada kat cerok2 tu kan, haha

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@bantalbucuk : ahaha, bagus2, selalunya kalau siapa yag main kira mesti menang :D

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@Mak Su : x pandang pun sebab mmg dorg x kan sorok guli punya, haha

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@Aqilah Nur : best kan, nasib baik kat umah enna ni ada congkak :D

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@miss_neeya : mmg best lalink >.<

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@Ain Zulaikha : awak patutu beli satu congkak tau yang :D

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@FarhanaFabulous : kompem saya menang okay! ahaha

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@cikpuanhady : main ngelat tu lah sllu org marah tapi mmg best!

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@ain dzaya : enna tak tgk pun citer tu awak, so enna tak tahu -,-"

Enna Banana said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

@m!da BucHuxX : itulah, enna pun x suka simpan guli banyak2, bahaya ouhhh

She's retarded said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

sempat lagi posing masa maen

bantalbucuk said...Best Blogger Tips[Baling Pisang Balik!]Best Blogger Templates

menang memang menang cik enna..tapi bila kantoi abang kita rembat semua guli tu dalam rumah dia..haha